Сторінка практичного психолога
Завдання практичного психолога інклюзивно-ресурсного центру:
1.Здійснює первинний прийом батьків або законних представників дитини.
2. Проводить діагностичну оцінку когнітивної сфери дитини з метою визначення рівня сформованості таких пізнавальних процесів, як сприйняття, пам’ять, мислення, уява, увага.
3. Проводить діагностичну оцінку емоційно-вольової сфери дитини, з метою виявлення її здатності до вольового зусилля, схильностей до проявів девіантної поведінки та її причин.
4. Робить висновок на основі даних діагностичної оцінки (щодо форм організації корекційного навчання, виховання з урахуванням психофізичних можливостей та індивідуальних особливостей дитини).
5. Бере участь у засіданнях фахівців центру та узагальненнях результатів комплексної оцінки (приймається колегіальне рішення про напрями, обсяг психолого-педагогічної допомоги дітям з особливими освітніми потребами/для дитини з інвалідністю — з урахуванням індивідуальної програми реабілітації).
6. Надає рекомендації щодо складання, виконання, коригування індивідуальних програм розвитку дітей з особливими освітніми потребами.
7.Надає консультативну та методичну допомогу педагогічним працівникам дошкільних, загальноосвітніх закладів та батькам або законним представникам дітей з особливими освітніми потребами, які не відвідують навчальні заклади, а також надає інформацію стосовно мережі закладів освіти, де надають допомогу таким дітям.
8. Надає консультативно-психологічну допомогу батькам або законним представникам дітей з особливими освітніми потребами у формуванні позитивної мотивації щодо розвитку таких дітей.
9. Бере участь та організовує інформаційно-просвітницьку діяльність шляхом проведення конференцій, семінарів, засідань за круглим столом, тренінгів, майстер-класів з питань організації надання психолого-педагогічної допомоги дітям з особливими освітніми потребами.
У чому ж полягає робота практичного психолога
в інклюзивно-ресурсному центрі?
Психодіагностика
Практичний психолог володіє досить великим набором психодіагностичних засобів та методик. Їх мета – визначити об'єктивний стан розвитку дитини, а також оцінити рівень сформованості тих чи інших психічних процесів (пам'яті, уваги, мислення і т.д.).
Практичний психолог інклюзивно-ресурсного центру в своїй роботі використовує різнопланові стандартизовані методики:
- WISC-IV (застосовується для оцінки здібностей та потенціалу дитини (наявний інтелект), а також набутих знань і навичок);
- LEITER-3 (застосовується для оцінки невербального інтелекту);
- CASD (застосовується для швидкої діагностики без урахування вікової категорії, рівня розумового розвитку або ступенів розладу аутистичного спектру);
- PEP-3 (оцінює поведінкові прояви та здібності дітей);
- CONNERS-3 (застосовується для оцінки синдрому дефіциту уваги і гіперактивності та найбільш поширених супутніх проблем і розладів у дітей та підлітків та ін.).
А також проективні та малюнкові тести, сюжетно-рольові ігри та моделювання ситуацій комунікації.
Консультування батьків та сімейне консультування
Батьки отримують консультативно-психологічну допомогу у формуванні позитивної мотивації розвитку, щоб краще розуміти особистісні та освітні потреби своїх дітей.
Фахівець допоможе зрозуміти причини наявних труднощів та зорієнтуватися у методах корекційної допомоги дитині.
Надасть методичну допомогу щодо організації додаткової роботи з дитиною вдома: визначить окремі психолого-педагогічні рекомендації для проведення занять, корекції поведінки.
Просвітництво
Інформує батьків та педагогічних працівників, громадськість про роботу інклюзивно-ресурсного центру, впровадження та переваги інклюзивної освіти. Надає інформацію батькам про особливості психофізичного та вікового розвитку дитини.
Сприяє психолого-педагогічній компетенції батьків та педагогів щодо вікового та психологічного розвитку дитини.