відео про інклюзію, які можна використовувати на уроці
ЯКІ МУЛЬТФІЛЬМИ ПОКАЗАТИ
“Дивовижні речі трапляються”
Анімоване відео пояснює, що всі люди – різні, і мозок у кожної людини працює інакше. Мовляв, є відмінності, які легко можна помітити, а є не такі очевидні. Відео показує, що таке аутизм та як людина з ним сприймає інформацію.
Мультфільм про хлопчика та песика
Компанія короткого метру “KIS KIS – keep it short” презентує мультфільм про те, що в нас значно більше схожого, ніж ми думаємо. А ще – про те, що інвалідність не заважає людям дружити та проводити час разом.
“Тамара”
У 4-хвилинному мультфільмі від Disney “Tamara” розповідається про те, що говорити можна не тільки голосом, а і мовою тіла. Окрім цього, йдеться про те, що дитяча мрія може подолати хворобу.
Мультфільм про те, що всі – різні
2-хвилинна анімація розповідає, що не треба прагнути бути такими, як усі. Бо насправді всі різні. Радше – люди намагаються приховувати це, аби наслідувати когось.
“Яким могло б бути Різдво без любові?”
Це – історія про їжака на ім’я Генріх, який прийшов до нового класу. Однолітки не спілкуються з ним, бо він має колючки. Напередодні Різдва однокласники дарують йому подарунок, завдяки якому вони зможуть дружити і гратися!
Анімацію створила австрійська компанія Jung von Matt/DONAU на замовлення Erste Group.
“Курка, яка несла всяку всячину”
У мультфільмі йдеться про курку, яка знесла 7 яєць, з яких вилупилися 6 курчат і один маленький екскаватор. Історія про те, як екскаватор почувався серед курей та як знайшов таких, як він.
Анімацію створила режисерка Марія Медвідь на студії “Укранімафільм”.
Мотузки
Чудовий і зворушливий мультфільм, який за 10 хвилин проникає в саме серце, просто і наочно пояснює, що таке інклюзія в освіті, а також дає зрозуміти і відчути справжню цінність милосердя та дружби!
ЯК ПОЯСНИТИ, ЯК СПІЛКУВАТИСЬ ІЗ ЛЮДЬМИ З ІНВАЛІДНІСТЮ
Міжнародний благодійний фонд “Волонтерське об’єднання “Крила” створив гід, як поводитися з людьми з різними формами інвалідності та які слова краще використовувати.
Наприклад, йдеться про те, що слова “хворий”, “каліка”, “деформований”, “неповноцінний”, “неспроможний”, “з вадами” створюють стереотипи. Натомість краще використовувати словосполучення “людина з інвалідністю”, “людина з ДЦП”, а не “людина, яка страждає на ДЦП”, “незрячий” замість “сліпий”.
Також розповідають про те, що людину на візку треба попередити про архітектурні бар’єри, щоб вона заздалегідь могла зрозуміти, як їй кудись дістатись, а ще – краще перебувати на одному рівні очей із людиною на візку, щоб обом було зручно.
Із незрячою людиною цілком нормально вживати слово “дивитись”. Для неї це означає дивитись руками, відчувати. А от із людиною з порушенням слуху краще говорити так, щоб вона бачила рот співрозмовника. Часто такі люди вміють читати те, що ви говорите.