ЯК ПОЛЕГШИТИ ПРОЦЕС АДАПТАЦІЇ ДО ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ ДІТЕЙ, ЯКІ ТРАВМУВАЛИСЯ ВНАСЛІДОК ВОЄННИХ ПОДІЙ
ЯК ПОЛЕГШИТИ ПРОЦЕС АДАПТАЦІЇ ДО ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ ДІТЕЙ, ЯКІ ТРАВМУВАЛИСЯ ВНАСЛІДОК ВОЄННИХ ПОДІЙ
Звичайно, травматичні події відбиваються на якості освітнього процесу, впливають і на дітей, і на педагогічних працівників. У дітей це виявляється у труднощах з концентрацією уваги та поведінкою. Деякі учні можуть бути занадто тихими та замкнутими, а інші — гіперактивними. У багатьох виникають проблеми з успішністю. Ось кілька рекомендацій, які допоможуть дітям адаптуватися до освітнього процесу:
• на якийсь час плануйте уроки коротшими, менш інтенсивними, а домашні завдання — у знайомій для дитини формі, але меншими за обсягом;
• іноді корисно відкласти деякі уроки на початку навчального року і у дні, які можуть нагадувати про те, що трапилося (наприклад, у річницю трагічної події), а цей час використати для розмов про практичні речі, пов’язані з нормалізацією життя закладу освіти та учнів. Це допоможе знайти вихід із труднощіві поліпшити здатність дітей справлятися з факторами, що нагадують про травму;
• важливо запрошувати дітей і батьків до школи, щоб зрозуміти, які проблеми впливають на їхню дитину, і в такий спосіб з’ясувати причини змін у її поведінці та успішності;
• найважливіше — залишатися щирими. Діти дуже добре помічають, як їхні педагоги справляються з травмою. Тому цілком нормально висловлювати свої природні емоції, наприклад, смуток. Адже учням важливо зрозуміти, що відновлення можуть потребувати і діти, і дорослі — навіть якщо на це потрібно більше часу, ніж очікувалося.
.